Blog

  Maharishi

V posledních letech prochází módní průmysl dramatickou proměnou a jejím hlavním hybatelem je streetwear.  Styl, který byl dříve výsadou ulic velkých evropských a amerických měst, masivně proniká do sfér, kde si ho ještě před několika málo lety nedokázal nikdo představit. Prvky módy ulice se opakovaně a čím dále nápadněji objevují v kolekcích velkých módních domů jako je Gucci nebo Balenciaga, pouličním fotoreportážím z fashion weeků v hlavních módních destinacích dominují streetwearové outfity a absolutním vrcholem této pomyslné módní evoluce je společná kolekce Louis Vuitton a Supreme, která se na podzim tohoto roku objeví na pultech obchodů pařížského značky.

Hype, který streetwear v posledních letech doprovází, do jisté míry tento styl devalvuje. Originalita ustupuje na úkor uniformity a subkultura se stává mainstreamem. Naštěstí pro nás ale existují výjimky, které drží laťku stále vysoko a které tu s velkou pravděpodobností budou i tehdy, kdy současná posedlost opadne.

Jednou z těchto výjimek je britská značka Maharishi londýnského návrháře Hardyho Blechmana. Co Maharishi odlišuje od mnoha současných streetwearových značek, je fakt, že nevznikla v reakci na aktuální trendy, ale z čirého entuziazmu. Blechman, který je povahou tak trochu nerd, je nadšeným sběratelem militarií a vojenského oblečení. Není proto divu, že vojenský styl je hlavním inspiračním zdrojem značky a to do té míry, že Blechman vykupuje starý vojenský materiál, který následně zapracovává do nových kolekcí. A činí tak s absolutní lehkostí.

Jinou Blechmanovou obsesí je maskáčový vzor a jeho různé variace. Tento zájem, podpořený mnohaletou badatelskou činností s precizností historika přetavil Blechman v téměř tisícistránkovou encyklopedii kamuflážových vzorů nazvanou DPM (Disruptive Pattern Material). Není třeba zmiňovat, že kamufláž různých tvarů a barev prostupuje každou kolekcí Maharishi už od 90. let, kdy značka vznikla a Blechmanův kreativní otisk lze nalézt i v produktech značek jako Nike, Northface či Penfield, které Blechmana oslovily ke spolupráci.

Další inspirací značky je orientální estetika. Byť propojení vojenského stylu s estetikou Dálného východu zavání kýčem, Belchman tak opět činí s lehkostí sobě vlastní. Orientální motivy vyšité na zádech bomberů nebo nohavicích kalhot a zavinovací svetry střižené podle japonských kimon působí v kolekcích Maharishi naprosto přirozeně.

I když je vizuální styl pro Maharishi určující, stejně důležité jsou pro značku materiály a funkčnost. Oblečení, které Blechman navrhuje, je dokonalým propojením formy s funkcí. Vintage vojenský materiál, japonské mikrovlákno, Harris Tweed vlna nebo italská keprová bavlna – to všechno jsou materiály, se kterými v Maharishi pracují ke spokojenosti koncového zákazníka. A byť se značka, jejíž sofistikovaný styl si už v devadesátých letech oblíbily celebrity jako Brad Pitt nebo Jennifer Aniston, před několika lety načas odmlčela, nyní je v plné parádě zpět na scéně a díky The Room by Basmatee budete moct její chytrý streetwear brzy okusit i v Praze. 

Gosha Rubchinskiy parfém

Gosha Rubchinskiy se veze na vlně úspěchu. Necelé tři měsíce poté, co začaly kolovat první zvěsti o tom, že připravuje vlastní vůni, objevily se parfémy Gosha Rubchinkiy v londýnském obchodu Dover Street Market, hlavní výkladní skříni módního impéria Comme des Garcons a nyní nezadržitelně míří na pulty pečlivě vybraných obchodů ve zbytku světa. Zatímco se ještě vzpamatováváme z možná očekávaného, ale přesto překvapivého úspěchu prvního dropu oblečení GS pro jaro léto 2017 (po většině kousků se zaprášilo během půl dne), na cestě do Prahy je první várka rudých krabiček pod hlavičkou Gosha Rubchinskiy.

Nová parfémová voda Gosha Rubchinskiy ale není jen snahou vyždímat z momentálního úspěchu ruské značky maximum. Zcela logicky si přípravu na starost vzala parfémová sekce Comme des Garcons a výsledný produkt nese její jasný rukopis včetně „podivných“, pro CDG tak typických podtónů.

Zkušený parfumér Alexis Dadier dostal od Goshy nelehký úkol namíchat parfém, který by vyjadřoval nezávislost a nespoutanost kultury skateboardingu, která je Goshovi tak blízká. A Dadier se s požadavkem popasoval velmi dobře. Byť základ tvoří svěží citrusová vůně, v parfémové vodě jsou cítit nádechy betonu, rozžhaveného asfaltu a gumy, které jsou reminiscencí na gumová kolečka skateboardu v plné akci. Víčko flakónu je pak ze dřeva a jasně odkazuje na materiál skateboardového prkna.

Parfém Gosha Rubchinkiy bude již brzy exkluzivně v prodeji v našem kamenném obchodě THE ROOM BY BASMATEE.

Gosha Rubchinskiy Praha drop

Gosha Rubchinskiy je společně s francouzskými Vetements asi největším fenoménem současné fashion scény. Goshova postsovětská estetika obratně kombinovaná s prvky punkové a skateové kultury si získala fanoušky po celém světě od Singapuru až po New York, kteří dychtivě vyhlížejí každý další release značky.

Goshova kariéra ve fashion byznysu ale nebyla tak jednoduchá, jak by se mohlo zdát. Tento původní profesí fotograf se do návrhářství vážně pustil v roce 2010, kdy díky svým moskevským kontaktům pronikl se svou mini kolekcí dokonce na londýnský fashion week. Nadšení z Londýna ale vyprchalo krátce po návratu do Moskvy, kde Gosha tvrdě narazil na ruskou realitu logistiky výroby oděvů a raději pustil celý projekt k vodě.

Na lepší časy se Goshovi začalo blýskat v roce 2012, kdy se opět díky svému moskevskému kontaktu Anně Djulgerovové setkal s Adrianem Joffem, výkonným ředitelem japonské kultovní značky Comme des Garcons, a neméně kultovního londýnského obchodu Dover Street Market spadajícího do obchodního impéria CDG.

Z tohoto setkání vzešla zakázka na výrobu kolekce oblečení určené k prodeji exkluzivně v Dover Street Market. Rubchinskiy se tentokrát rozhodl pro menší risk a přesunul výrobu do Srbska. Místní realita se ale příliš nelišila od té ruské a rodící se spolupráce s Dover Street Market Rusa málem stála všechny úspory a téměř i duševní zdraví.

Když si na svoje problémy postěžoval Joffemu, ten se velkoryse nabídl, že se Comme Des Garsons postará o výrobu, marketing a distribuci a Rubchinskiy tak dostane prostor plně se věnovat kreativní stránce projektu. Tohoto rozhodnutí Adrian Joffe nemusel litovat. Uvedení značky na pařížském fashion weeku v roce 2014 předznamenalo budoucí úspěch  - kolekce pro jaro/léto 2015 se v Dover Street Marketu rozprodala během několika málo dnů a stejný ohlas značka vyvolala i v ostatních pečlivě vybraných obchodech, na jejichž pultech se Gosha Rubchinskiy objevil.

V druhé polovině ledna budete mít díky The Room by Basmatee poprvé možnost ochutnat Goshovu postkomunistickou estetiku i v Praze.

Kolekce bude dostupná pouze v kamenném obchodě, nikoliv online.

Pro více informací sledujte náš Facebook a Instagram.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Gosha Rubchinskiy first time Prague!

Together with the French Vetements, Gosha Rubchinskyi is probably the biggest surprise, the fashion scene has produced in recent years. Gosha’s post-Soviet aesthetics attractively combined with the elements of punk and skating culture of the West has won the brand many fans worldwide from Singapore to New York that eagerly await every next release. 

However Gosha’s success in the fashion industry was not as easy as it may have seem. Rubchinskiy, formerly a photographer by profession, fully engaged in designing clothes in 2010 when he even managed to show his tiny collection of 10 pieces at London Fashion Week. However upon his return to Moscow his enthusiasm kind of faded as he struggled with the lack of proper infrastructure in Russia and eventually decided to put his brand on hold.

Gosha’s better days were to come in 2012 when he met Adrian Joffe, president of Comes des Garcons and CEO of Dover Street Market, a cult shop in London run by CDG. Intrigued by the unique aesthetics of his photographs, Joffe commissioned Gosha a specific collection to be sold exclusively in DSM.

With the recent experience of poor infrastructure in Russia in mind, Rubchinkiy decided to produce the collection in Serbia.  However the mission appeared to be as difficult as if he did everything in Russia and the collaboration with DSM nearly bankrupted him. When he complained about the trouble to Joffe, he offered Gosha a partnership – CDG would handle production, marketing and distribution while Gosha could fully focus on the design.

And Joffe never had a reason to regret the generous offer. Brand’s presentation at Paris Fashion Week in 2014 marked the future success – SS15 collection sold out in DSM within few weeks and stirred up the same sort of hype after having landed on shelves of selected stores worldwide.

Thanks to The Room by Basmatee you will soon have a chance to taste Gosha Rubchinskiy’s unique aesthetics for the first time in Prague. Collection will be available in store only (no online, sorry). Keep an eye on our FB page for more details.

 

Vibskov

Henrik Vibskov je skutečným zjevem v módním průmyslu. V roce 1972 narozený návrhář založil svou vlastní eponymní značku krátce po dokončení studií na Central Saint Martins College of Art and Design v Londýně, kam, jak přiznal v jednom z pozdějších rozhovorů, nastoupil jen proto, aby udělal dojem na jistou dívku.

Tvorba Henrika Vibskova se vymyká běžné produkci ostatních skandinávských niche značek a tvoří zcela vlastní kategorii. V případě Vibskova nečekejme žádné severské minimalistické linie ani barevnou střídmost. Naopak, kolekce Vibskova jsou barevně nespoutané a téměř dětsky hravé. Vibskov je jedním z mála návrhářů, kteří se příliš nepodřizují aktuálním trendům a razí vlastní styl. Ten je silně nekonvenční a výrazně se promítá i do autorových módních přehlídek, které jsou se svou pečlivě připravenou choreografií a scénou silným vizuálním zážitkem. 

Byť je móda jeho hlavní doménou, pohybuje se Vibskov stejně obratně i na poli hudby nebo designu. Kromě vlastního butiku v Kodani navrhl interiéry jiných obchodů v Paříži, New Yorku a dalších metropolích a jako bubeník působil v kapele dánského producenta Anderse Trenmollera. V roce 2016 obdržel Henrik Vibskov oficiální ocenění od dánské královny.

Pomineme-li francouzské heritage značky jako Armor Lux či Vetra, francouzská módní scéna zůstává vůči odkazu workwearu poměrně imunní. Proto možná ani sami zakladatelé pařížské značky Bleu de Paname (Paname je jednou z mnohých přezdívek Paříže), Christophe Lépine a Thomas Giorgetti nečekali, jaký povyk vyvolá jich miniaturní kolekce oblečení, které jednoznačně odkazuje právě k tradici francouzského workwearu. Brzy po spuštění internetové kampaně kontaktovaly značku přední obchody ve Francii, Anglii a Japonsku a první kolekce se rozprodala během několika týdnů – to byl pro Bleu de Paname vskutku snový rozjezd, o kterém se může ostatním jen zdát. Byť mohl být tento úspěch částečně i dílem náhody a nevyzpytatelnosti trhu s módou, majitelé Bleu de Paname k němu položili důležité základy – zboží vyrábí výhradně ve Francii a z francouzských materiálů a pečlivě vybírají obchody, ve kterých se budou jejich kolekce prodávat. Od podzimu 2015 máte možnost posoudit kvalitu těchto pravověrných pokračovatelů francouzské oděvní tradice i vy.

THE ROOM BY BASMATEE x HOMECORE | Berlin - January 2016 from The ROOM by BASMATEE on Vimeo.

Výběr kolekce podzim/zima 2016/2017 Homecore Showroom.

14gram Jewels

14GRAM JEWELS – EST. 2012 v PRAZE

Značka 14GRAM JEWELS představuje kolekci originálních náramků vyrobených a navržených v Praze. Náramky jsou odrazem samotné duše autora, jeho emocí a pohledu na svět. Výroba je realizována ručně s maximálním důrazem na kvalitu materiálu a preciznost zpracování, šperky vytváří výhradně sám autor. Velká část náramků je vyrobena přímo na zakázku a tak existují pouze v jediném originále.

První edice nárámků je inspirováná vychodními kulturami, náramky jsou z čistých přírodních polodrahokamů, symbolizují čistotu, jednoduchoast a magii. Každý nositel náramku v něm může najít svůj vlastní význam, ať již jako symbol nebo pro svou energetickou hodnotu. Forma kuliček reprezentuje soulad a podporuje dosažení vlastní rovnováhy a vnitřního klidu. Kruh je symbolem dokonalosti a úplnosti. Později byla první edice náramků rozšířena o Shamballa náramky, vyráběných technikou macramé.

Další etapou v historii a vývoji značky bylo představení kolekce "Level Up" - náramků C Bracelet inspirovaných pařížskou bohémou třicátých let dvacátého století. Základem kolekce jsou tři modely náramků Pleasure, Evolution a Wisdom. Každý kus je vyráběn ručně za použití klasické šperkařské techniky zpracování stříbra (druh stříbra a ryzosti - Ag925/1000, sterlingové stříbro).

A  proč zrovna název 14GRAM JEWELS ? První náramek vážil na staré dopisní váze 14 gramu a název byl na světě. KEEP YOUR FREE SPIRIT WITH 14GRAM JEWELS !

Rámová obuv Grenson

Příspěvků o rámové obuvi s koženou podrážkou je na různých blozích bezpočet. Nebudeme vás proto přesvědčovat, že kožená rámová bota za sedm a více tisíc musí být nedílnou součástí botníku každého muže. Chápeme i obavy z kožené podrážky (byť z vlastní zkušenosti můžu říct, že chůze v botách s koženou podrážkou je až překvapivě příjemná). Pokud vás ale boty baví a nejste jedním z těch mužů, kteří si vystačí s jediným párem na půl roku, pak pro vás máme tip – Curt od britského výrobce Grenson.

I když bota za osm tisíc nepatří zrovna mezi vysokoobrátkové zboží, my Grenson s jejich 150 letou tradicí zkrátka milujeme a nedokážeme si je odpustit jak ve vlastním botníku, tak v policích našeho obchodu. A model Curt je možná tím nejlepším, co jsme zatím od Grenson nabídli – jednoduchá derby bota bez zbytečných příkras postavená na třívrstvé kožené podrážce. Právě díky podrážce bota nevypadá ani příliš společensky nebo chcete-li kancelářsky, ale nepůsobí ani přehnaně robustně. Zkrátka ideální model do práce i na ven, který můžete nosit pořád, aniž by v průběhu času ztratil byť jen zlomek ze své přitažlivosti.

Stránky

Subscribe to Blog