Gosha Rubchinskiy poprvé v Praze! гоша рубчинский Prague

Gosha Rubchinskiy poprvé v Praze! гоша рубчинский Prague

Gosha Rubchinskiy Praha drop

Gosha Rubchinskiy je společně s francouzskými Vetements asi největším fenoménem současné fashion scény. Goshova postsovětská estetika obratně kombinovaná s prvky punkové a skateové kultury si získala fanoušky po celém světě od Singapuru až po New York, kteří dychtivě vyhlížejí každý další release značky.

Goshova kariéra ve fashion byznysu ale nebyla tak jednoduchá, jak by se mohlo zdát. Tento původní profesí fotograf se do návrhářství vážně pustil v roce 2010, kdy díky svým moskevským kontaktům pronikl se svou mini kolekcí dokonce na londýnský fashion week. Nadšení z Londýna ale vyprchalo krátce po návratu do Moskvy, kde Gosha tvrdě narazil na ruskou realitu logistiky výroby oděvů a raději pustil celý projekt k vodě.

Na lepší časy se Goshovi začalo blýskat v roce 2012, kdy se opět díky svému moskevskému kontaktu Anně Djulgerovové setkal s Adrianem Joffem, výkonným ředitelem japonské kultovní značky Comme des Garcons, a neméně kultovního londýnského obchodu Dover Street Market spadajícího do obchodního impéria CDG.

Z tohoto setkání vzešla zakázka na výrobu kolekce oblečení určené k prodeji exkluzivně v Dover Street Market. Rubchinskiy se tentokrát rozhodl pro menší risk a přesunul výrobu do Srbska. Místní realita se ale příliš nelišila od té ruské a rodící se spolupráce s Dover Street Market Rusa málem stála všechny úspory a téměř i duševní zdraví.

Když si na svoje problémy postěžoval Joffemu, ten se velkoryse nabídl, že se Comme Des Garsons postará o výrobu, marketing a distribuci a Rubchinskiy tak dostane prostor plně se věnovat kreativní stránce projektu. Tohoto rozhodnutí Adrian Joffe nemusel litovat. Uvedení značky na pařížském fashion weeku v roce 2014 předznamenalo budoucí úspěch  - kolekce pro jaro/léto 2015 se v Dover Street Marketu rozprodala během několika málo dnů a stejný ohlas značka vyvolala i v ostatních pečlivě vybraných obchodech, na jejichž pultech se Gosha Rubchinskiy objevil.

V druhé polovině ledna budete mít díky The Room by Basmatee poprvé možnost ochutnat Goshovu postkomunistickou estetiku i v Praze.

Kolekce bude dostupná pouze v kamenném obchodě, nikoliv online.

Pro více informací sledujte náš Facebook a Instagram.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Gosha Rubchinskiy first time Prague!

Together with the French Vetements, Gosha Rubchinskyi is probably the biggest surprise, the fashion scene has produced in recent years. Gosha’s post-Soviet aesthetics attractively combined with the elements of punk and skating culture of the West has won the brand many fans worldwide from Singapore to New York that eagerly await every next release. 

However Gosha’s success in the fashion industry was not as easy as it may have seem. Rubchinskiy, formerly a photographer by profession, fully engaged in designing clothes in 2010 when he even managed to show his tiny collection of 10 pieces at London Fashion Week. However upon his return to Moscow his enthusiasm kind of faded as he struggled with the lack of proper infrastructure in Russia and eventually decided to put his brand on hold.

Gosha’s better days were to come in 2012 when he met Adrian Joffe, president of Comes des Garcons and CEO of Dover Street Market, a cult shop in London run by CDG. Intrigued by the unique aesthetics of his photographs, Joffe commissioned Gosha a specific collection to be sold exclusively in DSM.

With the recent experience of poor infrastructure in Russia in mind, Rubchinkiy decided to produce the collection in Serbia.  However the mission appeared to be as difficult as if he did everything in Russia and the collaboration with DSM nearly bankrupted him. When he complained about the trouble to Joffe, he offered Gosha a partnership – CDG would handle production, marketing and distribution while Gosha could fully focus on the design.

And Joffe never had a reason to regret the generous offer. Brand’s presentation at Paris Fashion Week in 2014 marked the future success – SS15 collection sold out in DSM within few weeks and stirred up the same sort of hype after having landed on shelves of selected stores worldwide.

Thanks to The Room by Basmatee you will soon have a chance to taste Gosha Rubchinskiy’s unique aesthetics for the first time in Prague. Collection will be available in store only (no online, sorry). Keep an eye on our FB page for more details.